Tocant al nucli de la vila de Maçanet de la Selva, al cim del turó de Sant Jordi, hi trobem vestigis de la nostra història que ens explica d’on venim i com s’ha anat construint el nostre país. Ocupat des de fa dos mil·lennis, avui, en aquest cim hi trobem les restes del que va ser part patrimoni arquitectònic del territori dels Vescomtes de Cabrera: el Castell de Torcafelló.
Construït al segle XI, el 1106 la jurisdicció del castell pertanyia a Ponç I de Cabrera, segons consta en la documentació més antiga que es disposa. Abandonat al segle XIII, al XV s’hi va construir el que avui es reconeix més: la capella de Sant Jordi, utilitzant les pedres de les runes de l’antiga fortificació.
Avui només hi podem veure el basament de l’antic castell i la capella esmentada, protagonista quasi absoluta dels nostres dibuixos, a banda del magnífic paisatge que es pot gaudir des de la seva terrassa.
La tarda de dibuix ha estat deliciosa, fet que agraïm al Taller d’Història de Maçanet de la Selva i a la Cinta, especialment, que ens han facilitat l’accés a la zona. Sortosament, les temperatures no han estat extremadament altes i corria un ventet molt agradable, fet que ens ha permès fer aquests magnífics dibuixos que podeu veure aquí.
Així que una altra tarda d’estiu dibuixada que ens emportem a la butxaca, amb ganes de tornar-hi i dibuixar l’indret des de noves perspectives.
Dijous, 10 de juliol 2025
Crònica: Àngels Prat
![]() |

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada